💠 آمادهباش شهرداری برای عرضهٔ متری کارهای ناکرده
معاون فرهنگی شهرداری تبریز به هاتف شهر آمادهباش داده است تا فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال گذشتۀ میلادی را به صورت طرحهای بنری آماده کنند و در جمعۀ پیش رو در محوطه و اطراف مصلی نصب نمایند. قرار شده همۀ اقدامات روتین و سالانۀ شهرداری را به صورت متری در این طرحها بیاورند و این را به اسم گزارش فعالیتهای اختصاصی شهرداری برای «تبریز 2018» به خورد مردم بدهند.
حجتالاسلام آلهاشم در خطبههای دو هفته پیش نمازجمعۀ تبریز گفته بود: «به جز برنامۀ مراسم رسمی در اجرای این طرحها حداقل چیزی ما ندیدهایم. از اینرو به مسئولان ذیربط از جمله مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان پیشنهاد میکنیم تا در مجامع عمومی و تریبون نمازجمعه توضیح دهند که از این 100 طرح کدامش اجرا شد؟ چه مقدار اعتبار برای این رخداد فرهنگی اختصاص یافته است و چه میزان اعتبار هزینه شد؟»
این اقدام در واقع پاسخی است به دعوت امام جمعۀ تبریز. میخواهند بر ناکردههایشان هزینۀ چند صد متر مربع بنر و اتلاف چهل پنجاه میلیون تومان پول بیتالمال را هم بیفزایند و آنچه را که مردم این شهر ندیدهاند و حس نکردهاند به صورت متری به مردم بقبولاند.
شهرداری اگر کارنامۀ روشنی در خصوص «تبریز 2018» دارد برای ارائهاش نیازی به هزینههای بیخود نیست. علاوه بر اینکه تریبون نمازجمعه و صدها تریبون در مساجد، هیئات، مجامع فرهنگی و دانشگاههای این شهر به صورت مجانی در اختیار آنهاست، هر شب بهترین و پربینندهترین ساعت شبکۀ استانی دربست مال شهرداری است و میتواند آنجا گزارشهایی بسیار دقیقتر و مفصلتر ارائه دهد. رادیو هم روزانه چند ساعت در اختیار استودیو شهرداری قرار داده است و دهها رسانۀ مجازی و کاغذی از پایگاه خبری گرفته تا سایتهای متعدد اطلاعرسانی و دهها اکانت و کانال در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها هم در خدمت شهرداری است.
بر امامجمعۀ محترم فرض است که هرچه سریعتر جلوی این رویۀ ناصواب و اتلاف بیتالمال را بگیرد.